Fransa'da bir gemi karantinaya alındı: 1 yolcu yaşamını yitirdi
Fransa'nın Bardeaux kenti açıklarında 1700 kişinin bulunduğu gemi karantinaya alındı. Gemide 1 yolcu yaşamını yitirirken yaklaşık 50 kişinin akut sindirim sistemi enfeksiyonuyla uyumlu semptomlar gösterdiği açıklandı
Artı Gerçek- Fransa'nın Bardeaux kenti açıklarında 1700'den fazla kişinin bulunduğu yolcu gemisi bir kişinin yaşamını yitirmesinin ardından karantinaya alındı.
Gironde Valiliği, yolcuların yaklaşık 50'sinin “akut sindirim sistemi enfeksiyonuyla uyumlu semptomlar gösterdiğini” açıkladı.
'HANTAVİRÜS' SALGINI DEĞİL
Fransa'da yayın yapan Le Parisien gazetesinin aktardığına göre söz konusu karantinanın, Atlantik Okyanusu’ndaki kruvaziyerde yaşanan ve birkaç kişinin ölümüne neden olan hantavirüs vakasıyla bağlantısının bulunmadığını açıklandı.
GASTROENTERİT NEDİR?
Sağlık yetkilileri gemide bir gastroenterit salgınından şüpheleniyor.
Gastroenterit, mide ve bağırsakların enfeksiyon ya da irritasyon nedeniyle iltihaplanmasıdır ve en sık viral etkenlerle ortaya çıkar.
İshal, kusma, karın ağrısı, ateş ve halsizlik gibi belirtilerle seyreder.
Genellikle birkaç gün içinde kendiliğinden iyileşir, ancak özellikle çocuklar, yaşlılar ve bağışıklığı zayıf kişilerde sıvı kaybı (dehidrasyon) ciddi bir risk oluşturur. (DIŞ HABERLER SERVİSİ)