DEM Parti’den Soma mesajı: '301 canı da, sorumluları da unutmadık'
DEM Parti Eş Genel Başkanları Tuncer Bakırhan ve Tülay Hatimoğulları, Soma maden faciasının 12’nci yılında yaptıkları açıklamalarda, katliamın 'kâr hırsı ve denetimsizliğin sonucu' olduğunu belirterek adalet çağrısı yaptı
Artı Gerçek - DEM Parti Eş Genel Başkanları Tuncer Bakırhan ve Tülay Hatimoğulları, 13 Mayıs 2014’te 301 madencinin hayatını kaybettiği Soma maden faciasının 12. yılı nedeniyle sosyal medya hesabından paylaşım yaptı.
BAKIRHAN: 'ADALET GÖÇÜK ALTINDA BIRAKILDI'
Bakırhan paylaşımında şu ifadelere yer verdi:
“13 Mayıs 2014 Soma katliamında yitirdiğimiz 301 madencimizi saygıyla anıyorum. Soma bir kaza ve kader değil; sermaye düzeninin, özelleştirme politikalarının, taşeron sömürüsünün ve emek düşmanı anlayışın sonucudur. 301 canı toprağa gömenler, yıllardır gerçek sorumluları koruyarak adaleti de göçük altında bıraktı.
Soma’dan İliç’e, Şırnak’tan Batman’a işçi cinayetleri aynı düzenin eseridir. Emekçilerin yaşamını kâr hırsına kurban eden bu sömürü düzenine karşı; emek, adalet ve demokrasi mücadelemizi büyütmeye devam edeceğiz. Soma’yı unutmadık, unutturmayacağız.”
HATİMOĞULLARI: '301 CANI DA SORUMLULARI DA TEKMEYİ DE UNUTMADIK'
Tülay Hatimoğulları ise paylaşımında şu ifadelere yer verdi:
"#Soma’da yitirdiğimiz 301 canı da, siyasi sorumluları da, hafızamıza kazınan o tekmeyi de unutmadık, unutturmayacağız. Soma kader değil, cinayettir; denetimsizliğin, güvencesizliğin ve kâr hırsının sonucudur. Gerçek sorumlular korunurken, işçinin hakkını savunanların cezalandırıldığı bu düzene alışmayacağız. Emeğin onurunu savunmaktan, “Soma için adalet” demekten asla vazgeçmeyeceğiz. 301 maden işçimizi saygıyla anıyoruz… #SomaKatliamı" (HABER MERKEZİ)