31'inci Adana Altın Koza Film Festivali'nde Chris Marker'la devri alem
Artı Gerçek - 31'inci Uluslararası Adana Altın Koza Film Festivali’nin Dünya Sineması bölümünde, ‘deneme film’in (essay film) öncülerinden Fransız yönetmen, yazar ve multidisipliner sanatçı Chris Marker’a özel bir bölüm ayrıldı. “Chris Marker ile Devri Âlem” adlı seçkide, Marker’ın üç uzun ve bir de kısa metraj filmi gösterilecek.
DÖRT KLASİK BİRDEN
Sibirya coğrafyası ve halklarını merkezine alarak egzotizm ve propaganda diline alaycı bir bakış getirdiği seyahat günlüğü "Sibirya’dan Mektup" (Lettre de Sibérie, 1957), 33 yıl sonra Terry Gilliam’ın "12 Maymun" filmine ilham olan, siyah-beyaz fotoğrafların bir fotoroman şeklinde aktığı distopik klasik "Dalgakıran" (La Jetée, 1962), modern toplumun kolektif hafızasını ve kişisel anıların doğasını Afrika’dan Japonya’ya uzanan sinematik bir yolculukla kayda alan, şiirsel ve meditatif film denemesi "Güneşsiz" (Sans Soleil, 1983) ve tarih ile teknolojinin kesişim noktasında duran kurmaca-belgeseli “Level Five” (1997), seçki kapsamında Adana seyircisiyle buluşacak.
MELEZ BİR SİNEMA DİLİ İNŞA ETTİ
Gerçek adı Christian François Bouche-Villeneuve olan sanatçı 1921’de Fransa’da dünyaya geldi. Sinemaya Alain Resnais’nin asistanı olarak başladı ve ilk filmi “Olympia 52”yi 1952’de çekti. Agnès Varda, Alain Resnais ve Georges Franju ile birlikte Fransız Yeni Dalgası’nın radikal sol kanadının en etkili isimlerinden oldu. Filmleri, bellek, zaman, kimlik ve insan deneyimi gibi derin temalar etrafında şekillenirken, sinemada geleneksel anlatı biçimlerine meydan okudu. 2012’deki ölümüne dek 60’dan fazla film yönetti ve yazı, film, fotoğraf ve video gibi farklı unsurları kullanarak melez bir sinema dili inşa etti. Chris Marker’ın sinemaya olan özgün yaklaşımı ve yenilikçi ruhu, bugün bile birçok sinemacıyı derinden etkilemeye devam ediyor.
CHRIS MARKER KİMDİR?
Gerçek adı Christian François Bouche-Villeneuve olan sanatçı 1921’de Fransa’da dünyaya geldi. Sinemaya Alain Resnais’nin asistanı olarak başladı ve ilk filmi “Olympia 52”yi 1952’de çekti. Agnès Varda, Alain Resnais ve Georges Franju ile birlikte Fransız Yeni Dalgası’nın radikal sol kanadının en etkili isimlerinden oldu.
Filmleri, bellek, zaman, kimlik ve insan deneyimi gibi derin temalar etrafında şekillenirken, sinemada geleneksel anlatı biçimlerine meydan okudu. 2012’deki ölümüne dek 60’dan fazla film yönetti ve yazı, film, fotoğraf ve video gibi farklı unsurları kullanarak melez bir sinema dili inşa etti. (KÜLTÜR SANAT)
Adana Altın Koza depremzedeler ve tarım işçileriyle buluşacak
Adana Altın Koza’nın geleneksel Yazlık Sinemalar programı bugün başlıyor
Adana Altın Koza'da Belgesel Film Yarışması’nın finalistleri belli oldu
Adana Altın Koza’da yarışacak kısa filmler belli oldu
31'inci Adana Altın Koza Film Festivali'nde yarışacak fimler belli oldu