Avrupa Birliği Komisyonu Başkanı Von der Leyen, Rusya'nın Ukrayna'da başlattığı operasyona yanıt olarak getirilecek yeni düzenlemeleri duyurdu. Leyen, Rus RT televizyonu ve Sputnik haber ajansının AB’de yasaklanacağını belirtti.

Sputnik'in İspanya, Almanya, Fransa, Yunanistan, İtalya, Çekya, Letonya, Litvanya , Polonya'da yayınlarının yasaklanacağı bildirildi. Sputnik haber ajansı bu karara tepki gösterdi. Sputnik'in yanıtında "Avrupa Birliği’ne bu yarı tedbirlerle yetinmemeyi, tüm interneti yasaklamalarını öneriyoruz.” ifadelerine yer verildi.

YOUTUBE, RT VE SPUTNİK HESAPLARINI BLOKE ETTİ

Son olarak Ukrayna operatörleri, Rusya numaralarına sahip telefonlar için iletişimi devre dışı bıraktı, 'RT ve Sputnik'in TikTok hesapları, AB genelinde erişime engellendi', Walt Disney yapım şirketi, filmlerinin Rusya'daki sinemalara dağıtımını askıya aldığını duyurdu

Google, RT televizyonu ve Sputnik haber ajansının Avrupa’da yayın yapan YouTube kanallarını bloke etme kararı aldıklarını açıkladı.

Google’ın açıklamasında, ‘Ukrayna’daki durum nedeniyle Avrupa’nın tamamında RT ve Sputnik’in Youtube hesaplarının bloke edildiği’ kaydedildi. Söz konusu kararın, uygulanmaya başladığı belirtildi.

Sputnik Fransa, ajansın sosyal ağlardaki hesaplarının Fransa'da askıya alındığını, Telegram kanalına halen erişim olduğunu açıkladı.

SPUTNIK TÜRKİYE ÇALIŞANLARI 'ETİKETLENDİ'

Twitter, Rusya'nın son ABD seçimlerine müdahale ettiği iddiasıyla Rus basın kuruluşlarının bu şekilde etiketlenmesine karar vermişti. Ancak benzer şekilde yayın yapan Deutsche Welle (DW), Amerika'nın Sesi (VOA) ve BBC gibi kuruluşlara "devlete bağlı medya" etiketi getirilmedi.

Twitter, kullanıcıların Sputnik ve RT'den yaptığı paylaşımların görünürlüğünü de azaltacağını açıkladı. 

Bunlarla birlikte Twitter, Sputnik Türkiye çalışanlarının Twitter hesaplarının bazılarına da “Rusya devletine bağlı medya” etiketi getirdi. 

Bu uygulamanın ardından gazetecilerden tepkiler yükseldi. Uygulamanın gazetecilerin kurumdan ayrıldıktan sonra sürüp sürmeyeceğine ilişkin açıklama yapılmadı. 

Sekiz ay önce Sputnik'ten ayrılan ve Diken'de çalışmaya başlayan editör Anıl Tuncer'in profiline de aynı ifade eklendi:

Tuncer, konuya ilişkin şu açıklamayı yaptı:

"Twitter dört seneye yakın çalışanı olduğum Sputnik Türkiye nedeniyle profilimi etiketlemiş. Yollarımız sekiz ay önce ayrılmıştı. O tarihten beridir de başka bir kurumda çalışıyorum. Tabii bunları yapılanların saçmalığını vurgulamak için söylüyorum. Yoksa 'demokratik' AB'nin internet sitelerini yasakladığı bir dönemde bu durum ancak mesleğe dair şevkimizi artırır. İsterlerse kapak fotosundan Küba devleti diye de etiketleyebilirler, daha havalı olur."

Twitter'ın etiketlediği diğer profillerse şöyle: