Sergi: Öngörülemeyen Kırılma
ARTI GERÇEK-Doç. Dr. Safiye Başar’ın "Öngörülemeyen Kırılma" adlı sergisi 9-22 Kasım’da Bursa’daki Akeramos Sanat Galerisi’nde sanatseverlerle buluşacak.
Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’nde görevli olan Doç. Dr. Başar, akademik çalışmalarının yanı sıra sanatsal çalışmalar da gerçekleştiriyor. Başar’ın 8 kişisel ve çok sayıda ulusal ve uluslararası düzeyde karma sergileri bulunuyor.
SERGİNİN MERKEZİNDE ‘RASTLANTI’ VAR
Erken dönem çalışmalarında Anadolu ve Mezopotamya mitolojisine ait kavramlar üzerinde duran Başar, bir dönem yaşadığı coğrafyanın fiziksel dokusundan yararlandığı seramik heykellerinde kutsal su, kutsal dağ gibi kavramları ele alıyor. Son dönem çalışmalarında kadın, çevre ve endüstriyel miras eksenli toplumsal sorunlar öne çıkan Başar, "Öngörülemeyen Kırılma" adlı sergisinde, tekinsizliğin kaynağı olan rastlantıyı çalışmalarının merkezine taşıyor. Başar’ın, uzak doğuya özgü pişirim tekniklerini kullandığı yapıtlarında, ani ısı ve atmosfer değişimine bağlı olarak oluşan çatlaklar, kırılmalar, rastlantısal leke ve renkler plastik bir unsur olarak beliriyor.
‘ÖNGÖRÜLEMEYEN SONUÇLAR BİZİ NASIL DÖNÜŞTÜRÜR?’
Başar’ın, içinden geçtiğimiz bu kaotik dönemde, kavramsal bir yaklaşımdan ziyade duyusal deneyimi öncelediği çalışmaları "Öngörülemeyen sonuçlar kırılgan bir yüzeyi ve bizi nasıl dönüştürür?" sorusunun bir cevabı olarak okunabilir.
Açılışı 9 Kasım saat 18.00’de Bursa’daki Akeramos Sanat Galerisi’nde gerçekleşecek olan sergi, 9-22 Kasım 2020 tarihleri arasında ziyarete açık olacak.
SAFİYE BAŞAR KİMDİR?
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden 1992 yılında mezun olan Safiye Başar, halen Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’nde doçent olarak görev yapmaktadır. Akademik çalışmalarının yanında sanatsal çalışmalar da sürdüren Başar’ın 8 kişisel ve çok sayıda ulusal ve uluslararası düzeyde karma sergileri bulunmaktadır.
Erken dönem çalışmalarında Anadolu ve Mezopotamya mitolojisine ait kavramlar üzerinde duran Başar, bir dönem yaşadığı coğrafyanın fiziksel dokusundan yararlandığı seramik heykellerinde kutsal su, kutsal dağ gibi kavramları ele almıştır. Son dönem çalışmalarında ise kadın, çevre ve endüstriyel miras eksenli toplumsal sorunlar öne çıkmaktadır. Başar, "Kadına Dair" çalışma dizisinde Anadolu coğrafyasında yaşayan tüm kadınların ortak sorunlarına, seramik malzemenin dili üzerinden işaret ediyor. "Hakikati Aralamak" serisinde ise erken cumhuriyet dönemi girişimi olan Yarımca Porselen Fabrikası kalıntıları üzerinden bir toplumsal bellek okuması gerçekleştiriyor. Sanatsal ifade alanını seramik malzemenin fiziksel özellikleri ve tarihsel bağlamıyla oynayarak güçlendirmeye, genişletmeye çalışan Başar’ın, seramik heykelleri yanında, seramik malzemenin dilini videoyla birleştirdiği çalışmaları, hazır nesne kullandığı düzenlemeleri de bulunmaktadır.