Arama kurtarma sahasındaki madenciler anlattı: 'Siz şimdilik su taşıyın' dediler

Malatya da arama kurtarma çalışmalarına katılan madenciler, AFAD'dan çadır talep ettiklerini ancak kabul edilmediğini söyledi. Halk otobüsünü araç gereçlerini yerleştiren madenciler otobüsü aynı zamanda dinlenmek için kullanıyor.

Yağmur KAYA

MALATYA - Maraş'ın Pazarcık ilçesinde 7,7 ve Elbistan ilçesinde 7,6 büyüklüğündeki depremin yıkıma yol açtığı şehirlerden Malatya'da bazı binalarda devam ederken, bazı binalarda ise enkaz kaldırma çalışmaları başlatıldı.

İzmir'in Kınık İlçesinden Polyak Madencilik'te çalışan madenciler, arama kurtarma çalışmalarına katılmak üzere gelen iki gün önce Malatya'ya geldi. 40 kişilik bir ekiple Malatya'ya gelen madenciler, iki grup halinde arama kurtarma çalışmalarını AFAD tarafından yönlendirildikleri yıkılan binalarda sürdürüyor.

9 Şubat Perşembe günü akşam saatlerinde Malatya Havalimanı'na iniş yapan madenciler, havalimanında 2 saat bekletildiklerini anlattı.

Kırçuval Otel'in enkaz çalışmaları esnasında görüştüğümüz madenciler, havalimanındaki uzun bekleyiş ardından AFAD Koordinasyon Merkezi'ne gittiklerini söyledi. Madenciler, AFAD Koordinasyon Merkezi'nde bir sorumlunun kendilerine şimdilik yapabilecekleri bir şey olmadığını ve enkaz alanında deprem zedelere su dağıtımı yapabileceklerini söylediğini aktardı.

Bir madenci, "Bize gidin su dağıtın denildi. Biz geldikten sonra burada (Kırçuval Otel) enkaz çalışmaları hız kazandı, insanları enkazdan çıkardık" dedi.

Yine görüştüğümüz bir madenci, madencilere çadır verilmediğini vurguladı. Genç madenci, AFAD'a çadır verilmediği takdirde Malatya Büyükşehir Belediyesi ait otobüsü kullanacaklarını söylediğini AFAD yetkilerine ilettiklerini dile getirdi. Halk otobüsünü hem dinlenmek amacıyla hem de ekipmanlarını yerleştirdiklerini vurgulayan genç madenci, Kırçuval Otel'in enkazı altında dört kişiyi ölü olarak çıkardıklarını, üç kişiyi ise kurtarmak için canla başla çalıştıklarını söyledi. Dinlenmek için otobüste oturan bir madenci durumun çok kötü olduğunu söyledi.

'MÜCADELEMİZE DEVAM EDİYORUZ'

Bir madenci ise şöyle konuştu:

"Ekibimizle beraber geldik buraya. 40 kişilik bir ekibimiz var. Dün akşam Malatya Havalimanı'na iniş yaptık. AFAD şubeye geldik. Bizi buraya yönlendirdiler. O süreç içerisinde küçük organizasyonluk oldu. Malatya Büyükşehir Belediyesi'nin voleybol oyuncuları diğer konaklayan insanlar varmış. Van Jandarmaya bağlı ekipler ve gönüllü ekipler vardı. Çok yorgundular. Polyak ekibi olarak saat 8'de işi devraldık. Otelden 4 kişi çıkardık. 3'ü sporcu biri mühendisti. AFAD koordinasyon merkeziyle görüştük. Bize İkinci bir enkaz daha verildi. Ekibi ikiye böldük. 4 kişiyi ölü olarak çıkarıldı. En kaz altında kalan arkadaşları çıkartıp ailelerine teslim edip evlerine gitmelerini istiyoruz. Çünkü ailelerde gece gündüz buradalar. Mücadelemize devam ediyoruz."