39 Gallery’de 'Stories' karma sergisi açıldı

39 Gallery’de 'Stories' karma sergisi açıldı
Art50.net sanatçılarından Baysan Yüksel, Funda Alkan, Gözde Başkent, Lütfiye Kösten ve Mihriban Mirap’ın eserleri 9 Kasım – 8 Aralık tarihleri arasında 39 Kalamış Marina Hotel’e ait 39 Gallery’de düzenlenen ‘’Stories’’ sergisinde bir araya geliyor.

Artı Gerek - Art50.net & 39 Kalamış Marina Hotel iş birliğiyle düzenlenen sergide, Art50.net’in 5 kadın sanatçısı yazı ile ifade edilmesi zor olan, günlük hayatta fark edilmeyen, gerçekliğin baskısında kalan, kısacası keşfedilmeyi bekleyen hikayelerini izleyicilerle paylaşıyor.

lutfiye-kosten-libellule-tuval-uzerine-yagliboya-120x100-cm-2022-2-scaled.jpg

Baysan Yüksel, birer hikâye anlatımı olarak tanımladığı çalışmalarında rutinler, inançlar, gelenekler ve tüketim kültürü gibi kavramları sorgulayarak rüyaları ve evrensel sembolleri kolektif bilinçaltına işaret ettiği için birer gösterge olarak kullanmayı tercih ediyor.

gozde-baskent-beklemek-i-tuval-uzerine-akrilik-40x30-cm-2021.jpg

Funda Alkan, kesme, yapıştırma, dikme ve işleme gibi teknikler kullandığı çalışmalarında toplumun kadına ve kadın bedenine dayattığı güzellik standartlarını mercek altına alıyor. ‘’Bedenin özgürlüğü mü, mahkumiyeti mi?’’ sorusuna cevap arayan sanatçı, kadını ötekileştiren, kendinden bağımsız bir kimlik olarak kurgulayan baskılara ve güzellik kıskacına sıkışmış kadın bedeninin maruz kaldığı ruhsal ve fiziksel şiddete odaklanıyor.

2-1020x661.jpg

Gözde Başkent, çalışmalarında insan ve doğa arasındaki mesafeyi inceliyor. İnsanın doğa ile ilişkisi ve bilinmeyen, keşfedilmemiş evren perspektifinde insanı ele alırken, yaşam-ölüm döngüsü ve geçicilik kavramlarına değiniyor.

1-1020x661.jpg

Lütfiye Kösten, resimlerinde zaman, mekan, kimlik ve varlık kavramlarını ele alıyor. Zamansız ve mekansız portrelerinde kullandığı renkler ve çizgilerindeki grafiksel tavrın sonucu olarak ortaya çıkan kolaj hissiyatı, resimlerinde zamansızlık etkisini güçlendirir. Portrelerinde gerçekçi bir üslupla betimlediği ‘gözler’ resimlerinde en derin anlamlar içeren alanlardır. Sanatçının eserlerinde toplumun verdiği rolleri reddetme, başkaldırı ve isyanı aktaran gözlerdeki bakışlardan kaçmak adeta imkansızdır.

3-1020x692.jpg

Mihriban Mirap, tüketim kültürüne odaklandığı resimlerinde kent insanını, kentin yarattığı kaosu ve kentle birlikte gelen ‘hızlı ve modern yaşam’ algısını betimliyor. Eski, buluntu çerçeveler içerisine yerleştirdiği yaşlı kadın portrelerinde ise bugün kitle kültürünün insanlara sunmuş olduğu ‘sonsuz güzellik’ anlayışını sorgulayarak yaşlılığın dışarıdan bir müdahale olmaksızın güzel olabileceğini savunuyor. (KÜLTÜR SANAT)

mihriban-mirap-venus-buluntu-cerceve-ve-karton-uzerine-akrilik-cerceve-ile-28x34-cm-2022-k-1020x1241.jpg

mihriban-mirap-khione-buluntu-cerceve-ve-karton-uzerine-akrilik-cerceve-ile-27x32-cm-2022-k-1020x1235.jpg

mihriban-mirap-neytiri-buluntu-cerceve-ve-karton-uzerine-akrilik-cerceve-ile-20x27-cm-2022-k-scaled.jpg

mihriban-mirap-daima-genc-tuval-uzerine-akrilik-90x120-cm-2021-1020x1270.jpg

gozde-baskent-caba-il-tuval-uzerine-akrilik-20x20-cm-2020.jpg

4-87-scaled.jpg

Öne Çıkanlar