Prömiyerini Venedik'te yapan Beterböcek Beterböcek'e ilk bakış: Burtonesk bir macera

Prömiyerini Venedik'te yapan Beterböcek Beterböcek'e ilk bakış: Burtonesk bir macera
81. Venedik Film Festivali'nin bu yılki açılış filmi olan 'Beterböcek Beterböcek' dünya prömiyerini yaptı. 4 dakika boyunca ayakta alkışlanan filmi 'Tım Burton'ın "en iyi filmi" olarak yorumlayanlar olduğu gibi, olumsuz eleştiriler yapanlar da oldu.

Artı Gerçek - Tim Burton imzalı 'Beetlejuice Beetlejuice' (Beterböcek Beterböcek) filmi dünya prömiyerini Uluslararası Venedik Film Festivali'nde yaptı. Film ekibi gösterimin ardından 4 dakika boyunca ayakta alkışlandı.

BU YILKİ AÇILIŞ FİLMİ

Dünya'nın en eski film festivali olan Uluslararası Venedik Film Festivali bu yıl 81'inci kez, aralarında Pedro Almodovar, Pablo Larrain, Todd Phillips, Luca Guadagnino gibi isimlerin filmlerinin ana yarışmada rekabet ettiği bir seçkiyle sinema dünyasına merhaba dedi. Festivalin bu yılki açılış filmi ise "Beetlejuice Beetlejuice" oldu.

'TIM BURTON'IN EN İYİ FİLMİ'

1988 tarihli Beetlejuice (Beterböcek) isimli fantastik kült filmin devam yapımı olan Beetlejuice Bettlejuice'e (Beterböcek) ilk yorumlar genelde olumlu olsa da, bazı olumsuz eleştiriler de aldı. Film bazı sinema yazarları ve izleyiciler tarafından Burton'ın yıllardır yaptığı en iyi film olarak değerlendirilirken, genel kanı da oldukça iyi bir devam filmi olduğu yönündeydi.

'ORİJİNAL BETERBÖCEK'DEN DAHA RAHATSIZ EDİCİ VE TUHAF'

Beyazperde'nin aktardığı habere göre, "Beetlejuice Beetlejuice" için dünya basınında yapılan ilk yorumlardan bazıları şöyle:

"Beetlejuice Beetlejuice, Top Gun: Maverick'in daha tuhaf, daha kanlı ve tamamen daha inceltilmiş bir eşdeğeri gibi. Yani 36 yıl sonra ortaya çıkan, selefine zekice ve sevgiyle saygı duruşunda bulunan ama hemen hemen her bakımdan selefini geride bırakan bir devam filmi." – Nicholas Barber, BBC

"Size orijinal filmin sahip olduğu tam canavar-kitsch sarsıntısını vermiyor. Yine de hayran servisinin iyi ve kötü tarafı var ve bazen ne kadar gösterişli olursa olsun, oldukça iyi vakit geçirdim… yeni filmin sunduğu şeylerden biri de Burton'ın palyaço-cehennem ruhu duyarlılığının şok etkisinin hâlâ devam ettiği ana dair dürüst bir nostalji." - Owen Gleiberman, Variety

"Bu uzun süre tasarlanan devam filmi, korkunç Frankenstein yaratıkları, tuhaf durumlar ve sıra dışı mizah açısından Tim Burton'ın yıllardır sahip olduğu en küstahça Burton-esque ve çılgın filmi. Aslında kendine özgü tarzıyla ilk Beetlejuice'den çok daha rahatsız edici ve tuhaf." – Tori Brazier, Metro

"Burton, kendisinin aptallık yapmasına ve eğlenmesine izin verdi; Beetlejuice Beetlejuice düşük riskli espriler ve anaokulu tarzı tek satırlık sözlerle dolu, ancak etkisi işe yarıyor. Film, sizi karmaşanın sihirli halısı üzerinde taşıyor ve klasik, eski tarz Burton'ın tüyler ürpertici-zarif-komik çatlak şiirlerinden oluşan bir diziyi içeriyor." – Stephanie Zacharek, TIME

“Film, bir Tim Burton filmi olduğunu ve tuhaflaşma ehliyetine sahip olduğunu hatırladığında en güçlü hale geliyor. 1988'deki vintage filmden daha şık ve daha az ev yapımı hissi vermesine rağmen, hala B filminin muhteşem parıltıları var: stop-motion animasyon sekansı, bazı keyifli küçültülmüş kafa protezi efektleri ve bu yılın en korkunç protez bebeğinin olduğu iki çılgın doğum sahnesi. Burton'ın ucube bayrağını gerçekten dalgalandırmasına izin verdiği ve Beetlejuice Beetlejuice'in hak ettiği noktaya geldiği anlar böyle anlardır." – John Nugent, Empire

"Şaka ve cenaze olaylarının şamatalı karışımıyla, çağlardan beri en kanlı Burtonesque macerası. Bu büyük ölçüde bir nostalji gezisidir ve orijinale o kadar bağımlıdır ki, yeni gelenler buna bağlanamayablir.” – Jonathan Romney, Screen

Filmin konusu şöyle:

"Hâlâ Beetlejuice'in etkisinde olan Lydia'nın hayatı, asi genç kızı Astrid'in çatı katındaki kasabanın gizemli modelini keşfetmesi ve Ölümden Sonra Yaşam'a açılan kapının kazara açılmasıyla altüst olur. Her iki bölgede de sorunlar yaklaşırken, birisinin Beetlejuice'in adını üç kez söylemesi ve haylaz iblisin kendi kargaşa markasını serbest bırakmak için geri dönmesi an meselesidir."

Filmin senaryosunu Alfred Gough ve Miles Millar kaleme alırken yapımcılığını Marc Toberoff, Dede Gardner, Jeremy Kleiner, Tommy Harper ve Tim Burton üstleniyor. (KÜLTÜR SANAT)

Öne Çıkanlar