Araştırma: Neandertallerin soyu cinsel ilişki yüzünden tükenmiş olabilir

Bilim insanları modern insanın kuzeni sayılan Neandertallerin soyunun nasıl tükendiği sorusuna yanıt aramayı sürdürüyor. Yapılan son araştırma, Homo sapienslerin "elini kana bulamamış" olabileceğini gösterdi.

Artı Gerçek - Modern insanın yakın akrabası Neandertallerin neden yok olduğu sorusu uzun yıllardır bilim insanlarının cevap aradığı bir konu. Bazı antropologlar, neslin kökünü Homo sapienslerin kazıdığını düşünürken, bazılarıysa bu yok oluşa doğal afetler ya da hastalıkların neden olduğunu savunuyor.

PalaeoAnthropology isimli bilimsel bir dergide yayınlanan yeni bir makale, yaklaşık 40 bin yıl önce yok olduğu bilinen Neandertallerin modern insanla çiftleşmesi sonucu yok olduğu tezini güçlendirecek yeni veriler ortaya koydu.

TÜRLER ARASINDA CİNSEL İLİŞKİ GENETİK ÇEŞİTLİLİĞİ ETKİLEMİŞ OLABİLİR

Makaleyi Dr. Lucile Crété ile birlikte kaleme alan Prof. Chris Stringer, Neandertaller ile modern insanın karşılaşmasına ilişkin bilgimizin son birkaç yılda oldukça arttığını ancak, iki türün çiftleşmesine ilişkin araştırmaların henüz emekleme aşamasında olduğunu söylüyor.

Makale, düzenli olarak Neandertaller ile cinsel ilişkiye giren Homo sapienslerin Neandertallerin soyunu tüketmiş olabileceği tezini öne sürüyor. Yapılan çalışmalarda geç dönem Neandertal genomunda Homo sapiens genlerine rastlanmamış olsa da söz konusu temasların Neandertallerin kendi aralarındaki gen çeşitliliğini etkileyerek yok olmalarına yol açmış olabileceğini söyleyen Prof. Stringer, henüz bu konuda kesin konuşmak için erken olduğunu vurguladı.

HOMO SAPİENSLER 'ELİNİ KANA BULAMAMIŞ' OLABİLİR