Katı Sünni İslam’a karşı en büyük ayaklanma 1239’da Babai İsyanı ile başladı. Bu isyan kendine özgü siyasi-sosyal şartlar ve Selçuklunun iktisadi yapısıyla ilgiliydi.
'Alevi kültürünün doğasında sevgi, dayanışma ve dürüstlük vardır. İzmir’in mayasında da çok ses, çok renk ve çok nefes vardır. Bu nedenle Alevilik ve İzmir sanki birer musahip gibidir.'
Doğa ile Tanrı’nın bir olduğundan yola çıkarak insanı da evrenin bir parçası olarak Tanrısal bir bütünlük içinde kavrayan bu felsefi inanç, tek tanrılı dinlerin teolojisinden farklıydı.
'Aleviler, demokrasi taleplerini geliştirirken kapitalist sistemin sorunlarına; emekçilerin, kadınların, Kürtler’in taleplerine de somut çözüm önerileri getirebilmeli.'
'Alevilerin talebi, Muharrem orucunun Ramazan orucu kadar ilgi görmesi değil Ramazan'nın bir resmi oruç, bir kamu orucu olmaktan çıkartılıp Muharrem orucu kadar sivil hayata bırakılmasıdır.'
Onları bilge yapan kendi sesleri değil, toplumlarının sesleridir, duruşudur, düşünme biçimidir.
Almanya'nın Kuzey Ren-Vestfalya eyaleti Alevilik'e resmi statü verme kararı aldı. Cemevleri kiliselerle eşit sayılacak, Alevilik devletin güvencesi altında olacak.
Fakat ilk defa bir başbakan resmen açıklıyor ve dahası özür diliyor. Ve o başbakan bugün cumhurbaşkanı olunca da “Dersim” kelimesi yasaklanıyor.
Sivas Katliamı'nın 27'inci yıl dönümü, kentte valilik yasaklarına rağmen yürüyüş ve konuşmalarla anıldı.
Hiçbir olayda ortaklaşmayan, yan yana gelmeyen Aleviler, birden müminleşmenin hikmetini kavramışlardı.
Bir kere daha anladım ki Ahmet Telli’nin de dediği gibi toplumların vicdanı yoktur, bireylerin vicdanı vardır. İnanın ortalığın cinayet yerinden pek bir farkı kalmamıştı.
Üniversitede akademisyen alımı için getirilen ‘özel şartların‘ hep bir kişiye işaret etmesi dikkat çekti.
Erzincan’da ‘Milliyetçi Alevi Bektaşi Kültür Dernekleri’ adıyla dernek girişimi başlatıldı.
DAD, ‘tüm gücümüzle Maraş’ta olacağız’ açıklamasıyla katliamın Alevi yerleşimlerinin Ortadoğu ile bağının koparılması için yapıldığını söyledi, Maraş’tan mülk edinin çağrısında bulundu.
Uluslararası İzmir Alevilik Bektaşilik Günleri'nde konuşan Tunç Soyer 'Cemevlerinin ibadethane statüsünün imar planına işlenmesi konusunu meclis gündemine getirdik.' dedi.
Tarsus T Tipi Kapalı Cezaevi’nde kalan KHK ile kapatılan TV 10 Mersin Temsilcisi Diren Keser'in Alevi Dedesi ile görüşme talebi kabul edildi. Keser, Dede ile görüştü.
'Kürtler mi daha önce Müslüman oldu, Türkler mi?' tartışmasına katılan Yusuf Halaçoğlu, Kürtlerin daha önce İslamiyet ile tanıştığını söyledi ve konunun tartışmaya açık olmadığını belirtti.
Tarih Vakfı'ndan Dr. Yalçın Çakmak ile Osmanlı’dan günümüze devletin Kızılbaş-Alevi politikalarını ve Hamidiye Alaylarını konuştuk.
Sırrı Özbek’in Namekan&Baba İshak'ın Uzun Yürüyüşü adlı son romanı bu kez bölgenin bir başka zenginliği olan Aleviliğin çarpıcı bir başkaldırısını konu alıyor, Selçuk 'Sultan'ına karşı.
'Aleviler her yerdeler ama hala yersizler. Leyleğin Geciken Adımı’ndaki o sahne gibi. İki ülkeyi, devleti, toplumu, coğrafyayı ayıran bir sınır çizgisi; bir ayağı havada bekliyor kahraman.'
Lütfen kimse bu seçkiye itiraz etmesin, seçkinin eksiksiz olduğunu asla söylemiyorum, öyle bir seçki işte.
Söyleşide konuşan akademisyen bir soru üzerine, 'Aleviler bu kafayla daha çok bedel öder' dedi. Akademisyene PSAKD’dan da tepki geldi.
Alevi inancındaki 'Hakka yürüme erkanı'nı hedef alan kitapçıkta 'Tabut önünde saz çalma, semah dönme, dinsizliğe dur de' ifadeleri yer alıyor.
Orhan Gencebay, bundan sonraki süreçte MESAM'da bulunmak istemediğini söyledi.
MESAM'dan istifa eden Orhan Gencebay, Arif Sağ başkanlığındaki yönetim kurulu üyelerini 'etnik ve mezhepsel örgütlenme'yle suçlamıştı.
AKP yanlısı Yeni Şafak gazetesi köşe yazarı Yusuf Kaplan, Türkiye'nin bütün sorunlarının kaynağı olarak laikliği gösterdi, yetinmedi laikliği 'bölücü' olarak tanımladı
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Bu siteye giriş yaparak çerez kullanımını kabul etmiş sayılıyorsunuz.