Poor Things'in afiş sanatçısı, tasarımlardaki gizli detayları anlattı

Poor Things'in afiş sanatçısı, tasarımlardaki gizli detayları anlattı
Poor Things'in ( Zavallılar) afiş tasarımcısı Marmatakis, Bella Bextar karakterinin bulunduğu afişlerin arkasındaki fikri anlattı. Üç afişte de Bella'nın eril dünyaya karşı kendi özgür varoluşunu inşa ettiği feminist gelişiminin evreleri tasvir ediliyor.

Artı Gerçek - Yorgos Lanthimos'un 80. Venedik Film Festivali'nde büyük ödül olan Altın Aslan'ı kucaklayan son filmi Poor Things (Zavallılar), BAFTA'da 5 ödül ve Oscar ödüllerinde 11 dalda adaylık alarak ödül sezonunda yarattığı rüzgarın yanı sıra, kendi mitini de şimdiden inşa etmeye başladı.

Feminist bir Frankenstein anlatısı olarak nitelendirilen filmin afiş tasarımcısı Vasilis Marmatakis, tedavüle giren birkaç farklı posterin arkasındaki orijinal fikri anlattı.

MAKYAJLA BOYANMIŞ YÜZÜNDE ERKEK KARAKTERLERİN SİLÜETLERİ VAR

Alasdair Gray'in aynı adlı romaından beyaz perdeye uyarlanan Poor Things (Zavallılar), yılın en çok konuşulan filmlerinden biri oldu. Film aynı zamanda Oscar yarışının da güçlü rakiplerinden biri olarak görülüyor.

Marmatakis, filmde Emma Stone'un canlandırdığı Bella Baxter karakterini kullandığı üç ayrı afiş tasarımının ilkinde, diğer oyuncuların silüetlerinin başrol oyuncusu olan Emma Stone'un yüzüne yerleştirildiği görülüyor.

Başlangıçta tamamen makyajsız olan başrol karekteri Emma Stone'nun (Bella Baxter) dudağına Mark Ruffalo'nun karakteri Duncan Wedderburn yerleştirilmiş.

Ramy Youssef'un canladnırdığı Max McCandles karakterinin silüetinin ise sağ gözüne yerleştirildiği görülüyor.

Willem Dafoe'nun hayat verdiği Dr. Godwin Baxter karakteri sol güzünde yer alıyor.

Posterin tasarımcısı Vasilis Marmatakis bu silüetlerin başrol karekterinin karşısına çıkan erkekleri kullanarak kendini daha çekici bir hale getirmesini temsil ettiğini söylüyor.

2-) YETİŞKİN BEBEK BELLA

Bir diğer poster filmin ana temasını anlatan yetişkin bebeği temsil ediyor.

3-) DÜŞÜNCELERİNİ ORTAYA DÖKEN, YETİŞKİN VE OLGUN BELLA TASVİRİ

Doku üzerinde dengede durmaya çalışan beş erkek karakterle birlikte dökülen "bağırsaklar" bir bakıma ondan dökülen tüm filtrelenmemiş duyguların, erkeklerin uyum sağlaması gereken yeni bir ortam yarattığını temsil ediyor. (KÜLTÜR SANAT)

Öne Çıkanlar