Sanatçı Ahmet Güneştekin'in 'Gâvur Mahallesi' sergisi uzatıldı

Sanatçı Ahmet Güneştekin'in 'Gâvur Mahallesi' sergisi uzatıldı
Görsel Sanatçı Ahmet Güneştekin'in, göç kültürü, mübadele, kolektif hafıza ve toplumsal yüzleşme konularını odağına alan sergisi 'Gâvur Mahallesi' 7 Mayıs'a kadar uzatıldı. Sergi İzmir Kültürpak'ta ziyaretçilerle buluşmaya devam edecek.

Artı Gerçek - Ahmet Güneştekin’in 3 Kasım’da İzmir Kültürpark’ta açılan 'Gâvur Mahallesi' sergisi yoğun ilgi nedeniyle 7 Mayıs’a kadar uzatıldı.

Güneştekin Vakfı ve İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin işbirliğiyle düzenlenen Göç ve Bellek temalı sergi, hafta içi her gün 6-7 bin, hafta sonu ise 15-20 bin ziyaretçiyi ağırlıyor. Şu ana kadar yaklaşık 1,5 milyon ziyaretçi ağırlandı.

TOPLUMSAL BİR KARŞILAŞMA MEKANI OLARAK GÖÇ VE BELLEK

Göç kültürünü odağına alan ve mübadelenin altında yatan düşünceden hareketle nesneler, ortamlar ve ziyaretçiler arasında farklı karşılaşma biçimlerini teşvik eden sergi, bellek çalışmalarında başka bir tarihsel içgörü alanı oluşturuyor.

Zorunlu yerinden edilmelerin ve göçlerin tarihsel rotası olarak mübadelenin mekânında açılan “Gavur Mahallesi” sergisine gösterilen yoğun ilgi, sanatçının çeşitli ortam ve biçimlerde ürettiği işler topluluğunun çoklu duyusal deneyimleri nasıl teşvik ettiğini gözler önüne seriyor.

'GÖZARDI EDİLEN GEÇMİŞLERİ HESABA KATIYOR'

Sergi, şimdiyi kırılmaz tek bir olaylar zincirinin nihai sonucu olarak görmüyor, bunun yerine göçün nesnelerini işleyerek çok katmanlı bir anlam ağı oluşturuyor ve göz ardı edilen geçmişleri hesaba katıyor.

Sanatçının göç kültürünü temel aldığı kurgusal eserinde, hayata dair 'şeyleri' bir arada tutan nesneler, geçmişin yerini alan göstergeler olarak öne çıkıyor.

Aynı zamanda kolektif hafızamızın parçalanmış alanlarını birleştirici bir yaklaşım öneren sergide Güneştekin, hafıza ve hatırlamayı bir araştırma yöntemi olarak kullanıyor ve sergiye de alternatif bir tarih yazım alanı olarak bakıyor.

KARŞILAŞMA VE YÜZLEŞME

'Gavur Mahallesi', mübadelenin başkalığın düzenlenmesi üzerindeki etkilerine kapsayıcı bir bakışla yaklaşırken, karşılaşma ve yüzleşme anlarını birleştirici bir temaya dönüştürüyor.

Mübadele sonrasında gerçekleşen tüm kitlesel yerinden edilmelerde olduğu gibi ayrıştırıcı uygulamaların toplumları küçümseyen yönlerini tartışmaya açan Güneştekin, toplumsal ve bireysel travmalara neden olan konuları inceleme sorumluluğunu üstleniyor ve ürettiği işlerle pozitif bir alanın açılmasına katkı sağlamaya çalışıyor. (KÜLTÜR SANAT)

Öne Çıkanlar