Sosyal demokrat CHP, Kemalizmi hatırlatabilecek her şeyden kurtulabilecek mi? Avrupa'da faşizmi savunan hiçbir sosyal demokrat parti bilmiyorum, yoktur.
Pontos’ta kurulan İstiklal Mahkemeleri değişik tarihlerde değişik adlarla anılmıştır. Sivas İstiklal Mahkemesi, Samsun İstiklal Mahkemesi adlarıyla anılsalar da bu iki mahkemenin adı birçok belgede Amasya İstiklal Mahkemeleri olarak geçer.
1920-1923 döneminde yaşanan rekabet bağlamında baktığımızda, Başkan'ın ve Meclis'in aynı anda bu kadar güçlü olduğu başka bir döneme rastlamak mümkün değildir.
Mustafa Kemal'in çürümüş tezi yerini demokratikleşme tezine bırakmalıdır. Çünkü Mustafa Kemal'in Türklerin demokratik toplumsal koşullar algısı üzerindeki etkisi şu ana kadar hiçbir çatışmayı çözmedi.
AKP’nin yarattığı reaksiyon sayesinde devlet’in din vesayetinden kurtarılması (= laiklik) süreci nasıl ete kemiğe bürünmekte, görülsün.
Kürt sorununun ve genel demokratikleşme sorununun çözülmesi ve bu çözüm olmadan da Türkiye’nin istisnâ hâli paradigmasından çıkışı ihtimâl dâhilinde değildir.
Sorumluluğun anlam çerçevesi sadece faillik veya faille işbirliğine daraltılamaz. Doğrudan kasıt da gerektirmez. Bir felaketin, kötülüğün oluşuna mani olmamayı, seyirci kalmayı da kapsar.
Toptan çöküşle yüz yüze kaldığımız bu tarihsel dönemeçte, kurucu kadronun, dönemin ve onlara atfedilen ideolojik geleneğin yeniden gözden geçirilmesi yakıcı bir ihtiyaca dönüşüyor.
Bakan Nebati, 'Cumhuriyet’in kurulmasına giden süreçte ve sonrasında toplumun tüm kurumlarının Batı’ya öykünen elitist bir yapılanma aracılığıyla ‘cebren’ dönüştürüldüğünü' iddia etti.
Derdim ne kendinden nefret eden Kemalistleri, ne bir başka deyişle, ‘Kemalizmin ekmeğini yiyip’ başkalarına ‘haksızca kulp takanları’ ifşa etmek, ne de bu ‘kulpların’ mesnetlerini tartışmak.
Komünist Enternasyonal 1919 yılında ilan olundu. Çin Komünist Partisi ise 1921 yılında, yani TKP’nin 1920 Eylül’ünde Baku’da kurulmasından 10 ay sonra...
TKP’nin Kemalizm’le ‘inişli çıkışlı’ ilişkisi bu siyasi tercihle başlar. Bu siyasi tercih, Nazım ve sonrası sanatçı kuşağını biçimlendirir.
Siyaset biliminde popülizmden söz edildiğinde Trump ve Bolsonaro’dan sonra en çok Erdoğan’ın adı geçiyor. Anadolu Kaplanları, ‘’Mon Cher’’ler, göbeğini kaşıyanlardan nefret eden seçkinler…
Basın özgürlüğü önemli bir mücadele. Evde, okulda, kışlada, mahkemede ve medya organlarında aklımıza, vicdan ve yüreklerimize pranga vurmak isteyenler var. Sadece iktidar değil...
Gayrimüslimlere sunulan üç seçenek (kılıçtan geçirilmek, teslim olup Müslüman olmak, kendi inançlarında direnmeleri durumunda varlık vergisi ödemek) hoşgörü olarak öğretildi.
Sembol dili siyasal İslam’ın olduğu kadar Kemalizm’in de bilinçaltının lisanıdır. Her iki akım da tabanını senelerce bu dille konsolide etme yolunu seçti.
Gelecek ve DEVA Partileri yok iken huzursuz muhafazakârlar kendilerini AKP’ye mahkûm görüyordu. Dindar-muhafazakâr kitlenin gidebileceği iktidar adayı, alternatif bir parti yoktu.
Yeni Akit yazarı Yaşar Değirmenci, 19 Mayıs'taki kutlamalarda Atatürk'ün 'ortak değer' olarak gösterilmeye çalışılmasından rahatsız olduğunu yazdı.
Bağımsız/özgür yurttaşın Cumhuriyet’in kurucusu ile ilişkisi nasıl olmalı? Bugün Sırbistan’da Tito’yu bilmeyenler var. Pekin’de Mao, Moskova’da Lenin karşıtları iktidarda. Bizde?
Kemalizm, sola cumhuriyetin kuruluşundan itibaren saldırdı. Çünkü solun potansiyeli vardı. 2. Dünya Savaşı sonrasında da.
Eski manken Tuğçe Kazaz: Atatürk’ün dini unutturmak ve Kemalizm’i ortaya çıkarmak için kendisini mitolojik bir öğeymiş gibi gösterdi ve dinsizliği getirdi.
Galiba Orta Asya Oğuz boylarından kalan bir gelenek. Kitle var önemsiz, Başbuğ var herşey. İtiraz yok, itaat mecburi ya da gönüllü. Matbuat-Basın-Medya zincirlidir zincirli.
68 kuşağı devrimcilerinden, Dev-Genç’in kurucularından Sarp Kuray’dan, 50’li yıllardan başlayarak günümüze uzanan yol hikayesinin ikinci bölümü…
'Fakat hangi ulus-devlet kadının gerçek anlamda özgürleşmesi için bir formül ortaya koyabilmiş ve bunu uygulamıştır?'
Cem Küçük, iktidar medyasındaki köşe yazarlarına 'Bir süre yazı yazmayalım. Zaten yazılsa da okuyan yok' mesajını iletti.
10 Kasım 2018 bir kez daha gösterdi: Türkiye toplumu müthiş kutuplaşmış, geçmişiyle sorunlu bir toplum ve henüz çağdaş değil.
Tanımlaması kolay değil. Çünkü çok boyutlu özgün bir topluluk. Zaman içinde oluştu. Eskiden de vardı ama artık çok küçüldü, çok azaldı. Romantik olarak trajik!
50 yıldır atıp tutuyor. Netice % 0.25. Elbiseler Kemalist hatta sol görünümlü. İçerik ise neo-faşizmi andırıyor. Hiç akıllı değil ve aslında komik.
Politika, içiyle, dışıyla, bir mönüdür ve beraber alınır, tüketilir, uygulanır.
Yeni bir dünya için alternatif proje üreten sadece Kürt özgürlük hareketi oldu. Bu kaostan bir Kürt Devriminin yükselmesi mümkün. Afrin’de bütün bölge halklarının geleceği için direniliyor.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Bu siteye giriş yaparak çerez kullanımını kabul etmiş sayılıyorsunuz.